2018-2023 окуу жылдары үчүн мектептин усулдук темасы:
“Окуучуларды жаңыча ой жүгүртүүгө багыттоо менен өз алдынча жана чыгармачыл ишмердүүлүгүн кеңейтүү аркылуу сабакты жакшыртуу”
Максаты:
- Мугалимдердин педагогикалык чыгармачылыгын жана кесиптик деңгээлин үзгүлтүксүз өркүндөтүү.
- Билим берүүдө жаңы технологияларды өздөштүрүү аркылуу сабактын эффективдүүлүгүн камсыз кылуу.
- Окуучуларды жаңыча сынчыл ой жүгүртүүгө багыттоо менен өз алдынча жана чыгармачыл активдүүлүгүн кеңейтүү аркылуу сабакты мыктылоо.
Милдеттери:
- Окуучулардын өз алдынча иштөө чыгармачылыгына байланышкан заманбап педагогикалык технологиялар жана окутуунун инновациялык формасын педагогдордун практикалык чыгармачылыгында кеңири пайдаланууну активдештирүү менен окутуунун сапатын жогорулатууга түрткү берүү.
- Педагогдордун теориялык, методологиялык деңгээлин методикалык кеңештин чыгармачылыгын билгичтик менен уюштуруу аркылуу жогорулатуу.
- Окуучуларды жигердүү окутуу максатында мониторинг системасын өркүндөтүп билим деңгээлин өнүктүрүүнүн терс динамикасын таап чыгып, аны жок кылуунун заманбап чечимин кабыл алуу.
- Мугалимдердин актуалдуу иш тажрыйбаларын таап чыгып , аны изилдеп жана жайылтуу ишин жолго коюу.
- Окуучуларга билим берүүнүн маңызынын негизинде билим деңгээлин жогорулатуу үчүн заманбап талаптарга ылайык маалыматтык-коммуникативдик, изилдөөчүлүк маданиятынын негизги элементтерин колдонуу зарылчылыгын камсыз кылуу.
- Педагогикалык чыгармачылыкта мугалимдердин профессионалдык компетенттүүлүгүн, окутуунун инновациялык формасын активдүү колдонуу үчүн ыңгайлуу шарт түзүү.
- Окуучуларды өз алдынча билим алуу, ой жүгүртүү мүмкүнчүлүгүнө ээ кылуу аркылуу өзүн-өзү өнүктүрүп, илимий-изилдөөчүлүк көндүмүн калыптандыруу менен практика жүзүндө өзүнүн оюн далилдүү, чыгармачылык менен көргөзө билүүгө үйрөтүү ишин улантуу.
КҮТҮЛҮҮЧҮ НАТЫЙЖАЛАР
- Билим берүүнүн сапатын жогорулатуу үчүн оптималдуу шарт түзүлөт.
- Мектепте жана үй-бүлөдө жеке окуучунун маданий-билим берүү мейкиндигинде социалдык ишмердүүлүгүн калыптандыруу үчүн шарт түзүлөт.
- Сабактын жеткиликтүү берилишинин жана окуучунун сабакты кабыл алышынын абалын көзөмөлдөө үчүн педагогикалык мониторингдин системасы иштеп чыгарылат.
- Мектепте окутуунун өркүндөтүлгөн сапаттуу жолдору пайда болот.
- Окуучулар багыт алуунун жаңы баалуулуктарына калыптанат.
- Үйрөнүүнүн жана өнүгүүнүн деңгээли үзгүлтүксүз көзөмөлдөнөт.
- Ар бир окуучунун жекече өнүгүшү бааланат.
- Окуучунун таанып-билүү чыгармачылыгы өсөт.
- Мектептин педагогдору тарабынан инновациялык эмгекти мотивациялоо күчөтүлөт.
- Окуучу өз алдынча тандоого, чечим кабыл алууга даяр болот жана мындай тандоого жоопкерчиликтүү мамиле жасайт.
- Мектептин педагогдору өзүнүн сабагын ийгиликтүү уюштурууда жана өркүндөтүүдө компьютерди пайдалануу мүмкүнчүлүгү пайда болот.
Бирдиктүү методикалык теманын үстүндө иштөөнүн этаптары
I этап.
Теориялык-диагностикалык (2018-2019 – окуу жылдары).
- Билим берүүнүн жүрүшүнүн деңгээли жана абалы, педагогикалык коллективдин топтолгон позитивдүү иш-тажрыйбаларын анализдөө.
- Педагогикалык жамаат менен өз алдынча жана изденүүчүлүк менен окутуунун жаңы түрлөрүн (формаларын) үйрөнүү.
- Өнүгүүнүн перспективалык багыттарын таап чыгуу.
II этап.
Практикалык-изилдөөчүлүк (2019-2022-окуу жылдары).
- Таанып билүүчүлүк. Окуу-тарбия ишинде улантмалуулукту уюштуруу, апробациялоо жана жайылтуу.
- Практикалык изилдөө мамилелери, жеке чыгармачылык менен ачык сааттар, семинар-практикумдар, мастер-класстардын өз ара катыштары.
- Окуу-тарбия иштерин өркүндөтүү анын эффективдүүлүгүн жогорулатуу максатында окутуунун өз алдынча жана изденүүчүлүк формасын жайылтуу менен сабактардын сапаттуулугун жогорулатуу.
III этап.
Иш тажрыйбаны жыйынтыктоо – текшерип – баалоо (2022-2023-окуу жылдары).
- Иштелген иштин натыйжасын анализдөө, мектептин андан аркы перспективалык өнүгүшүн аныктоо.
- Мектептин методикалык темасы боюнча мугалимдердин иштеринин жыйынтыгын чыгаруу. Педагогикалык коллективдин ээ болгон натыйжаларын анализдөө, берген көрсөткүчтөрүн баалоо.
- Бирдиктүү методикалык теманын үстүндө иштөө боюнча жыйынтыктоочу илимий-практикалык конференция өткөрүү.
Иш тажрыйбаны жайылтуунун жыйынтыгы, чыгармачыл отчёттор, педагогикалык көргөзмөлөр. Топтолгон материалдарды системалаштыруу.
Мугалимдердин усулдук иши: